כשהטבע והאומנות נפגשים

קיר מים או מפל קיר מים לבחירה בעיצובים שונים

מה הוא קיר מים? (לרוב נקרא מפל מים)

המילה האחרונה היום בעיצוב פנים וחוץ בתחום מזרקות ומפלי מים הם מפלי מים צמודים לקיר , הנבנים בעבודת יד אומנותית בכול גודל נדרש ובכול עיצוב טקסטורה. כל טקסטורה יוצרת מראה אחר של זרימת המים כתוצאה מהטקסטורה השונה:

זכוכית שקופה או עם טקסטורת פסים יפנית או טקסטורת שמים ועננים או טקסטורת אבן ציפחה או במראה חלק הם העיצובים הנדרשים יותר.

הגדרה יבשה

קיר מים הוא בעצם קיר טרומי, יחסית קל משקל שבתוך הקיר מובנה גוף של מפל מים הכולל תעלות מים וצנרת.  
על פני הקיר קימות טקסטורות בצורות שונות אשר הונדסו ועוצבו בתוך הקיר. 
עובי מפל מים לא עולה על 8 ס"מ ואורכו ורוחבו מיוצרים לפי הזמנה. 
מפל מים יושב בתוך מיכל מים ארוך וצר שבתוכו יושבת משאבת המים.

שימוש דקורטיבי - 2 אפשרויות עיקריות

השימוש בקיר מים לדקורציה יכול להיות ב 2 צורות עיקריות:

צמוד לקיר

כנתמך ונצמד לקיר בבית בסלון בחדר הכניסה לבית ואפילו במקלחת / במשרד מאחורי דלפק הקבלה / בחוץ בגינה או בחצר צמוד לאחד מקירות הבית או לחומה עצמה.

מחיצה דקורטיבית

קיר מים שעומד בפני עצמו בחלל החדר ומשמש כמחיצה דקורטיבית להפרדה בין מקומות שונים. למשל יכול להפריד בין סלון לכניסה לבית בין סלון למטבח, במשרד בין עמדת עובד לעובד, הסתרת מטבח וכדומה, בעצם ניתן להשתמש בקיר מים כקיר דקורטיבי שגם מפריד או מכסה תחום מסוים.

מפל מים הוא מזרקה לכל דבר

צריך לזכור שקיר מים או קיר מפל מים הוא בעצם סוג של מזרקת מים אך בשונה המים בו מחליקים מטה ולא יוצאים בזרם חזק למעלה או לצדדים. סוג זה של מזרקת מים הוא היום המילה האחרונה בדקורציה לבית במיוחד כאשר יש בו ערך ויזואלי מדהים ביופיו המשרה שלווה ורוגע.

ערך מוסף - צליל נעים המשרה שלווה

מפל קיר מים גם מעניק לנו צליל נעים לאוזן של פכפוך מים כמו בטבע וניתן לשלוט על איכות הצליל. מכאן מה שקובע את האיכות שנקבל מקיר מים הוא הצליל והמראה הוויזואלי. שני הדברים הללו נקבעים בראש ובראשונה על ידי בחירת טקסטורת קיר המים, כל טקסטורה שהמים זורמים עליה יוצרת מראה ויזואלי שונה וצליל מים שונה ובזאת מתבטאת הבחירה המרכזית של הלקוח בקיר המים.

התאמות של קיר מים למקום שלכם

כאשר אין ברירה ואין אפשרות לשים מיכל מים ברוחב של לפחות מעל 20 ס"מ אנו נעצב על קיר המים טקסטורות חלקות או כמעט חלקות כמו : קיר מים אבן טבעית, קיר מים צפחה, קיר מים זכוכית, קיר מים מראה וכדומה, ונשתמש באפקטים של אור וצבע להדגשת מראה המים היורדים על קיר המים. ברוב המקרים ניתן להכניס מיכל מים של 30-40 ס"מ ברוחב מה שמאפשר לעבוד עם טקסטורות יותר חזקות על קיר המים וליצור משחקי מים יותר יפים כמו במפל קיר מים יפני.

סוגי מפלי מים מסוג קיר מים

מזרקות מים ומפלי קיר ניתן להצמיד לתוך הקיר בקו הקיר על ידי בנית נישה עם קיר גבס ולקבל מראה מושלם בקו נקי ונעים למראה ולאוזן, מראה המים היורדים ומושהים על ידי טקסטורת פסים או ציפחה יוצרים גלי מים על לוח מפל המים ומעניקים מראה מדהים ומהפנט

שליטה במים ובצליל

השליטה במים מושגת על ידי הכוונת עוצמת המים והטקסטורה שהמים יורדים עליהם. הדבר חשוב גם לצליל המים לאוזן האדם שהיה נעים ורך וגם על מנת לשלוט בנתזי המים מלוח קיר מזרקת המים. לדוגמא לוח חלק הכי קל תמיד המים יחליקו עליו ישר לתוך מיכל המים ללא נתזים, אך טקסטורת ציפחה בעלת שפיצי אבן חדים צריכים סיטוט על מנת שלא יתיזו מים.

למשל מזרקת פסים יפנית (ממש פסים לא סתם חריצי רוחב כמו שקיים במזרקות פלסטיק לסוגיו) היוצרת קפיצות של גלי מים על הלוח ויוצרת את אחד המראות היפים ביותר של מים דורשת מומחיות.
השליטה במים הוא פונקציה של עומק הפס המרחק בתחתית הפס ורוחב הפס עצמו ביחד עם כמות עוצמת המים ואופן פיזורה, (נוסחא לא פשוטה לחישוב). כל אחד מהפרמטרים משנה את אורכי הגל של המים ואת היכולת לגרום לצליל מים שונה אך גם לנתזים שונים למרחקים שונים, ולכן נדרשת פה מומחיות שפיתחנו. זאת מיומנות ליצור בעבודת יד כל פעם במ"מ שונים את הפסים לריצוד המים ופיזורם בהתאם לדרישות השטח והלקוח.

מזרקת קיר מים מזכוכית

במזרקת מפל מים מזכוכית שקופה אנו לרוב משתמשים על מנת להעביר את האור המשתקף, מפל קיר מים מזכוכית יכול לשמש כמחיצה שקופה למחצה, ניתן להפריד אתו בין חללים וחדרים, לחסום מעבר ועדין להשאיר מעבר של אור טבעי עם תמונה מדהימה של זרימת מים מרעננת על קיר מים מזכוכית.

מפלי המים שלנו מתאימים לכל מקום

מזרקות קיר מים יכולות לשמש גם לפנים וגם לחוץ. כמזרקות לבית או כמזרקות לגינה, המזרקות מים שלנו עשויות מחומרים עמידים לאקלים הישראלי. לכן אפשר למקם אותם איפה שרק תרצו. 
דברו איתנו

עוד מאמרים על מזרקות מים

מזרקות מים לגינה

הכל על מזרקות לגינה

כללים לבניית מזרקות בגינה לפני שאנו הולכים להתקין מזרקות בגינה אנו צריכים לחשוב ולהגדיר לעצמנו מה אנו רוצים לקבל ממזרקות בגינה. יש מזרקות שמתאימות יותר

קרא עוד »
גן זן דומם

"אלמנט המים" – בפנג שוואי ובקבלה

"אלמנט המים" – בפנג שוואי ובקבלה
החשוב מתוך חמשת האלמנטים בפנג שוואי מיצג את שיא אנרגית "היין": המים הם "ההיריון"
שם נוצרים הדברים משם מתחילים החיים (הקבלה לכך קימת גם בתורת "הקבלה"),

קרא עוד »
מזרקה לגינה מפרוסת אבן

איך בוחרים מזרקת מים?

בוא נתחיל בדמיון – אל איזה מזרקה הייתם חולמים? בשונה מקניית מזרקה מיובאת עבודה מולנו היא עבודה מול אמנים מנוסים, יש לנו את היכולת, הידע

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד