כשהטבע והאומנות נפגשים

דף הוראות תחזוקת מפל מים/קיר מים

כמה דברים שחשוב לדעת בתחזוקה של מפל מים

מפל מים מצריך התייחסות, אומנם לא מרובה אבל חשובה, יש תחזוקה שוטפת ויש ניקוי שצריך לעשות פעם בשנה. לכן לא חשוב אם מדברים על מזרקות לגינה או מזרקות לבית יש לשמור על תחזוקה שוטפת. מים כידוע מתאדים ואם לא נוסיף מים בזמן המזרקה עלולה להתייבש. לפניכם כמה טיפים לתחזוקת מפל מים שחשוב לקרוא. 

טיפול בשוטף

  1. יש להוסיף כל שבוע 2-4 דליים של מים, בהתאם לקצב התאדות המים. לעיתים מוסיפים אף יותר בהתאם לעונות השנה הטמפרטורה וגודל משטח לוח מפל המים.
  2. כמה מוסיפים? עד לקו העליון של הארגזים הירוקים. בכדי לעשות זאת מסיתים במקום אחד קצת את חלוקי הנחל ורואים היכן הארגז הירוק מתגלה. המים צריכים לכסות את כל הארגז. מומלץ לשים מים ללא אבנית:  מפילטר שסוננו, מי מזגן, מים מזוקקים, מי מיבש כביסה, מי גשם. מים ללא אבנית ישמרו על לוח נקי משאריות אבנית שיכולים להצטבר עם הזמן על לוח המפל. אך כמובן ניתן להשתמש גם במים רגילים מהברז ולדאוג לזרימה רציפה למניעת הצטברות אבנית, ( המיוחד אצלנו שתמיד גם ניתן לצבוע על האבנית ולקבל לוח חדש).
  3. אחת ל4 שבועות להוסיף טבלית כלור מוצק מקצועי. כלור מוצק ניתן למצוא בכל מיני מקומות כמו למשל: חנויות דגים מקצועיות (כמו טרופיקל פיש מתל מונד) או בהום סנטר ( בארון מיוחד סגור) , בחנויות צעצועים גדולות המוכרות ציוד לברכות ילדים או חנויות המוכרות ציוד לברכות שחיה/ג'קוזי. את הטבליה יש לשבור עם פטיש על קרטון ולקחת שבר של בערך רבע (בערך 3 ס"מ על 3 ס"מ) ולשים בתוך המים (טבליות אלה בשחרור איטי ולא מקציפות את המים). שימו לב עודף בכמות מעל המותר יכול להלבין ולפגוע בכל חלק מהמפל ולכן עדיף פחות לשים מיותר. ניתן להשיג גם טבליות ברום במקום כלור ללא ריח לרגישים.
  4.  במפלי מים בחוץ עם צמחיה או עם לכלוך עצים מבחוץ יש לנקות ולאסוף לכלוכים. יש לנקות את ספוג המשאבה או את הרשת שמצורפת למשאבות הפועלות בחוץ (פרט למשאבות מקצועיות שטוחנות עלים).

בדיקת תחזוקה אחת לשנה

  1. לבדוק שהמפל מאוזן, מים זורמים שווה משני הצדדים. לפעמים תזוזה בתוך האדנית מדחיפה של מישהו את גוף המפל או שקיעת רצפה מתזוזת בניין /אדמת גינה. ( יש פתרונות לאיזון מחדש)
  2. לבדוק שאין נגיעה בגוף המפל על ידי צמח או כל גורם אחר שמוליך מים החוצה.
  3. לבדוק שמים שזורמים על צדי מפל הקיר לא עוברים את שפת האדנית ויורדים לאחור לכיוון גב קיר המים. 
    בדיקת שפת האדנית בצד המפל ומאחור המפל בצדיו לראות שדופן האדנית יבש. יש להפריד מנתזים שעפים הצידה! נרצה לראות האם יש ממש זליגה של מים, האם יש נחל של מים שיורד באופן רציף מאחור.
  4. לבדוק תעלת מים שנקייה משאריות צמחים/עלים (במפלי חוץ) (בדרך כלל סגורה במכסה כך שלא יכולים להיכנס עלים)
  5. עם עוצמת המים ירדה יש לנקות משאבה משאריות לכלוך ששאבה או עלים שנתפסו ברשת לפני המשאבה. אם העוצמה עדיין ירודה ועברו כמה שנים, יכול להיות שהמשאבה התעייפה ויש להחליף אותה.
  6. ניתן לצבוע גוף מפל עם צבע המרייט צפחה שחור או המקביל לו מטמבור (המרטון). במידה ויש לבן מאבנית ראשית מומלץ לנקות עם חומץ לימון וסקוטש. בעיקרון כשהמים זורמים לא רואים את האבנית.
  7. חיזוק בנדים או החלפה לבנדים חדשים שעל הצינורות. תקלה פשוטה אך נפוצה שמפעילים מפל ולא עובד המפל.
    לרוב נגרם כתוצאה מפתיחה וסגירה שוב ושוב של המפל, כל פעם נוצר לחץ חזק בהתחלה בצינור המפל הגורם להשתחררות אחד הבנדים שמסביב לצינור.
    במידה וזיהיתם שכך קרה יש להלביש מחדש צינור על המחבר ולחבר בנד ולחזק במברג.
  8. חשוב מאוד אחת לשנה לבדוק את חיבור קיר המים לקיר . עם הזמן דבקים מתישנים ויש צורך לשים שוב דבק מחדש. חשוב לפני החורף והרוחות הבאות.

שימו לב:  מומלץ לא להפסיק מפל מים לתת לו לעבוד ללא הפסקה  כל פעם שפותחים מפל מים מחדש לוקח לו לפעמים שעה ויותר למלא את רוב לוח המפל במים. (ניתן לעזור לו למלא מהר יותר את הלוח בעזרת מקל במעלה התעלה)  . גם משאבת המים אוהבת לעבוד ברציפות. פחות הפסקות והמזרקה תאריך ימים.        

בכל מקרה אתם תמיד מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל בעיה שקיימת במזרקות או במפל המים שלכם ונשמח לעזור. אנו מכירים את העולם הזה כל כך הרבה שנים וזה אומר שכבר ראינו הכל. תחזוקת מפל מים נכונה לרוב תפתור את רוב הבעיות עוד לפני שהם קראו.

גן זן דומם

"אלמנט המים" – בפנג שוואי ובקבלה

"אלמנט המים" – בפנג שוואי ובקבלה
החשוב מתוך חמשת האלמנטים בפנג שוואי מיצג את שיא אנרגית "היין": המים הם "ההיריון"
שם נוצרים הדברים משם מתחילים החיים (הקבלה לכך קימת גם בתורת "הקבלה"),

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד