כשהטבע והאומנות נפגשים

המרכיב הרוחני, הרגשי והנפשי במזרקות מים

מרכיב רוחני למזרקות לגינה

המרכיב הרוחני במזרקות מים הוא קודם כל הצליל שהן מפיקות

מזרקות יכולות להיות מורכבות מחומרים שונים ולהראות שונות זו מזו,  אך אם מזרקות לא יפיקו צליל מים נעים לאוזן שישרה רוגע ושלווה אנו מפספסים את מהות המזרקות.
רוב המזרקות שאנו רואים ביום יום משמיעות בדרך כלל צלילי מים שלא נעימים לאוזנינו. המזרקות מטיחות את המים בחוזקה או משפריצות אותם ישר לתוך המים. יש מזרקות שהמים יורדים מצדף לצדף או מכד לכד ואנחנו שומעים צליל נזילה הדומה לברז פתוח. זהו צליל שאינו נעים לאוזן ואף יכול להוציא מהשלווה עד כדי כך שלאחר כמה דקות נברח מקרבת מזרקת המים. אז שמדברים על המרכיב הרוחני במזרקות מים חשוב לעצור רגע ולהקשיב לצלילים שהן מפיקות ואם הוא נעים לאוזננו. לא משנה אם מדובר במזרקות לגינה או מזרקות לבית

מחזוריות שנעימה לנו

לצליל המים במזרקות יש ריתמוס. המקצב החוזר על עצמו כאשר צליל המים שקט, רגוע ועמוק כמו במפלי מים בטבע, משרה אווירת רוגע, נועם ושלווה. מחזוריות שקטה היא ממרכיבי החיים הרוחניים החשובים ביותר, מזרקות שלא מאפשרות לצליל המים לחדור אלינו לרגש מפספסות את המרכיב הרוחני, הרגשי והנפשי.

מזרקות מים מקרבות אותנו לטבע

מזרקות שנבנות כך שיוצרות צליל מים של טבע, הן מזרקות שגורמות לנו לרצות לשבת לידן באיזו נדנדה, ספסל  ואפילו בסלון ביתנו ולהקשיב וליהנות מהרוגע והשלווה החודרת אלינו.

בסדנאות האומנים במעיין צבי יושבים אומנים שמקדישים את זמנם לבנית מזרקות היוצרות צלילי מים הנוגעים במיתרי הרגש שלנו. מזרקות יכולות להיות בגדלים שונים אך חייבות להפיק צליל טבע המהנה בצורה מושלמת והרמונית. כמו שהאזנה לצלילי המים בטבע מרגיעה אותנו ומשחררת לחצים נפשיים ובכך עוזרת לנו לחדש את כוחותינו (ותורמת לבריאותנו), כך גם המזרקות שאנו מכינים: כאשר תשבו לידן ותעצמו את העיניים,  תרגישו  שלווה ורוגע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד