כשהטבע והאומנות נפגשים

כיצד מזרקות מים שומרות על בריאותנו

מזרקות מים קיר

כיצד מזרקות מים שומרות על בריאותנו

מים הזורמים ממזרקת מים בצורה נכונה משפעים לטובה על בריאותנו.
בריאותנו ברמה המנטלית רגשית ופיזית מורכבת מרמה מאוזנת של הפרמטרים בחיינו : גורמים חיצוניים ופנימיים.

אדי מים המסייעים לנשימה

המזרקות יוצרות סירקולציה למים ויוצרות אדי מים באוויר דבר העוזר לנשימתנו, בדומה לשימוש במכשיר אדים קרים. 
בפרט בחורף בו אנו נוטים לחמם את הבית באמצעות חימום מלאכותי הגורם ליובש ויוצר חוסר איזון בלחות. מזרקות מים מהוות פיתרון מצוין לאיזון הלחות. למעשה המזרקות משלבות מראה אסתטי ומהנה ביחד עם הוספת לחות לאוויר. 

אוויר צלול יותר

בנוסף למים יש נטיה לספוח חלקיקי אבק ובקטריות ולכן האוויר נקי וצלול יותר בסביבת מזרקת המים.

ברמה הרגשית והמנטלית

מזרקות מים משפרות את מצב הרוח מרגיעות ומרעננות, מראה זרימת המים וצליל מזרקת המים גורם לאדם להירגע. 
כשאנו בונים מזרקות לגינה או לבית, אנו דואגים לכך שהמים יעלו כלפי מעלה בכמות המתאימה ויפלו בצורה נכונה על גוף המזרקה כך שצליל המים שישמע יהיה נעים לאוזן ומרגיע. 

לא ישנים בלילה?

מזרקות אף יכולות לעזור לאנשים הסובלים מקשיי הירדמות בגלל החזרתיות המונוטונית של המים. 
מחקרים פסיכולוגים מראים השפעה חיובית של מזרקות על מצב הרוח- פרמטר חשוב ביותר לאיזון בריאותנו. מחקרים רפואים בקרב סטודנטים בארה"ב הראו שיפור ביכולת הריכוז בהשפעת מים זורמים. מים הזורמים ממזרקה במונוטוניות יוצרים גם רגיעה וגם יכולת התמקדות טובה יותר. ולסיום טייפ משלי- שימו נר קטן, רצוי נר צף, בברכת המזרקה וצרו לכם פינה רומנטית בבית, גם לרומנטיקה יש חלק בשמירה על בריאותנו.

יש ברשותנו מפל מים ייחודי לטיהור וסינון האוויר בבית

מפל מים טבעי ייחודי לטיהור וסינון האוויר בבית
ולהעשרת הבית ביונים היוצרים את האוויר הטוב ביותר עבורנו

מפל זה משלב זרימת מים וצמחייה ייחודית מטהרת. מפל המים מסנן את האוויר בבית ונותן מענה חיוני לצורך הגובר באוויר נקי גם בתוך הבית.

המפל מסנן כימיקלים נדיפים מהאוויר, ממיר פחמן דו חמצני בלילה לחמצן, יעיל בניקוי בנזן, פורמלין, קסילן, טולאן, פורמהליד ואמוניה. המים במפל סופחים חלקיקים ומזהמים מהאוויר ומהקרקע, משחררים יונים שלילים, מורידים רמה אלרגנית, דבר המביא להפחתה בבעיות נשימה וכאבי ראש.

מפל המים יוצר סביבה המועשרת ביונים שלילים

הבתים בהם אנו גרים ומקומות העבודה שלנו מבודדים מיונים שליליים ומאלצים אותנו לשהות במרבית שעות היום בסביבה לא בריאה המזיקה לבריאותנו. חיבורי מחשב ומסכי טלוויזיה, אורת ניאון, מערכות חימום ומיזוג וחומרי בניה מודרניים מייצרים סביבה רוויה ביונים חיוביים. יונים חיוביים גורמים לנו לחוש עייפים, מדוכדכים ועצבניים. מלבד האוויר המזוהם בו אנו חיים כתוצאה מפליטת גזים ממוצרים בתוך הבית ומחוץ לבית, אנו גם חשופים כל היום לכמות גדולה של יונים חיוביים ומבודדים כמעט לגמרי מיונים שליליים. יצירת סביבה רווית יונים שליליים בביתנו ובמקומות העבודה שלנו תשפר באופן משמעותי את בריאותינו. המקומות השלווים והמרעננים ביותר בעולם רווים בביליונים של יונים שליליים. האוויר בסמוך למפלי מים, ביערות, בחופי הים, הוא אוויר בעל רמה אדירה של יונים שליליים ונחשב על ידי כולנו לאוויר הטוב ביותר עבורנו.

הצמחייה הייחודית המשולבת במפל המים מטהרת את האוויר:
בסוף שנות ה-80, נאס"א ואיגוד אדריכלי הנוף של אמריקה, ערכו מחקר על הצמחים הטובים ביותר לטיהור מזהמים נפוצים. ד"ר ביל וולברטון מצוות נאס"א הראה שצמח יחיד מסוג "ירקה מצויצת מגוונת" מסוגל להפחית את הרמות המסוכנות של הפחמן הדו-חמצני בחדר ב 96% תוך 24 שעות!!!
ממצא מדהים זה סותר את האמונה העממית, לפיה אסור לגדל צמחים בחדר השינה.
כמות הפחמן הדו חמצני שצמחים פולטים במהלך הלילה היא מזערית. צמחים היו ונותרו מסנני האוויר היעילים והטבעיים, שנחשבים ידידותיים לאדם ואולם מדובר בצמחים מסוימים, שמומלצים למטרות אלו. כ-50 צמחים נבדקו ונמצאו כקולטי רעלים ומשחררי חמצן לאוויר בבית או במשרד: קיסוס החורש, דרצנה-דרקונית, שרך כליין קיפח, ספטיפילום, סנסגוריה, פוטוס, דקל ספריצי/אריקה ועוד . צמחים אלו משולבים באופן סינרגטי במפל המים תוך דגש על שטיפת עלי הצמחים על ידי מפל המים וכן גידול הצמחים על מצע הידרופוני.

מסתבר שהאוויר שבביתנו הרבה יותר מזוהם מהאוויר שבחוץ.
נמצא שמכשירי החשמל, בדים, ריהוט סינתטי וחומרי ניקוי פולטים אל החלל בו כולנו גרים רעלים שונים ומסוכנים כל יום. בין החומרים הרעילים שאורבים לנו בין קירות הבית, כלולים אדי בנזן שנפלטים לחלל מיוד, צבעים ופלסטיק, וכן הפורמלדהיד – חומר שנמצא בחומרי ניקוי רבים ושעלול לגרום לאסטמה. קסילן הנפלט מעור גומי ודפוס.
הפתרון כמובן הוא בגידול צמחים בבית, שלא רק יקשטו את הבית, אלא יתפקדו גם כמטהרי אוויר טבעיים!!!
לכל אחד מהצמחים האלו יש יכולות לקלוט חלק מאדי הגז באוויר ובתהליכים מטבוליים לפרק את הגזים הרעילים ולהשתמש בחומרי הפירוק לבניה של חומצות אמיניות וסוכרים בצמח.

כללים לבניית מזרקות בגינה
לפני שאנו הולכים להתקין מזרקות בגינה אנו צריכים לחשוב ולהגדיר לעצמנו מה אנו רוצים לקבל ממזרקות בגינה. יש מזרקות שמתאימות יותר רק למראה ויזואלי נאה ולא ניתן להיות לידן זמן רב בגלל צליל המים הלא נעים שמפיקות. יש מזרקות שלהפך, עובדות על הרבדים הפנימיים הרגשיים והנפשיים שלנו על ידי השמעת צלילי מים שיוצרים לנו תחושות עמוקות של רגיעה והנאה ורצון רב לרבוץ בהנאה לידן. כמובן שיש גם מזרקות שיוצרות צליל מים של פכפוך שהוא לא הצליל המיוחד שנכנס פנימה לתוכנו אך בהחלט נותן לנו צלילי מים נעימים.
שימו לב צליל המים הוא הדגש הראשוני החשוב ביותר בבחירת מזרקות לגינה שכן אנו נשמע כל העת את צלילי המים של מזרקות הגינה.
דגש נוסף הוא המרחק של מזרקות מפינת הישיבה בגינה ומחלונות הבית וחדרי השינה, יש מזרקות שמשמעיות צליל חזק ואותן אנו נרחיק יותר מ3-5 מטר מפינת הישיבה, מזרקות שמשמיעות צליל נחל מהנה בעוצמה בינונית נתקין במרחק 2-3 מטר וכך הלאה.
שיקולים נוספים כמה אנו מוכנים להשקיע בתחזוקת מזרקות המים, יש מזרקות הדורשות יותר תחזוקה ויש פחות, וכך גם לגבי ברכת המזרקות יש ברכות מושקעות יותר עם צמחיה ודגים הדורשות טיפול רב מול מזרקות עם כלור בלבד עם הרבה פחות השקעה וטיפול.
פרמטרים חשובים נוספים בשיקול מיקום מזרקות הם: שמש רבה, רוחות חזקות ,עצים מלכלכים בסביבה. חיות בר בסביבה, קירבה לכביש רועש ועוד פרמטרים יותר מיוחדים . לכל בעיה יש פתרון בבניית מזרקות ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים העוסקים כל העת בבניית מזרקות.

מזרקות מים לגינה

הכל על מזרקות לגינה

כללים לבניית מזרקות בגינה לפני שאנו הולכים להתקין מזרקות בגינה אנו צריכים לחשוב ולהגדיר לעצמנו מה אנו רוצים לקבל ממזרקות בגינה. יש מזרקות שמתאימות יותר

קרא עוד »
גן זן דומם

"אלמנט המים" – בפנג שוואי ובקבלה

"אלמנט המים" – בפנג שוואי ובקבלה
החשוב מתוך חמשת האלמנטים בפנג שוואי מיצג את שיא אנרגית "היין": המים הם "ההיריון"
שם נוצרים הדברים משם מתחילים החיים (הקבלה לכך קימת גם בתורת "הקבלה"),

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד